vasárnap, november 03, 2013

Sült, karamellizált almapürével töltött palacsinta


Szombat délelőtti, csajos reggeli. Telefon.

-Csak egy gyors logisztikai egyeztetés: te mit hozol?
- Almás palacsintát.
Csend.
-Aha. Találd ki, én mit csináltam…Almás palacsintát.
- Ó. Nem baj, az enyém szerintem más, mert az almát megsütöttem, pürésítettem, és azzal van megtöltve.
- Én is.

Így tartottunk hát szombat reggel horizontális almás palacsinta tesztet. Ágiéban a palacsintatésztában is volt vanília (hmmm..), az almapürében pedig (nem kevés) rum. Az enyémben egyik sem. A sütőben karamellizált alma vajjal készült, és kevés sót is adtam hozzá, így kicsit olyan volt, mintha sós karamellás lenne. Sűrű, tartalmas, krém, biztos jól megy sós ételekhez is (érett cheddar sajtra, vagy kacsamájra gondolok).


A behűtött Moscato D’Asti viszont mindkét almás palacsintához tízpontos párosítás volt.


Sült, karamellizált almapürével töltött palacsinta
Hozzávalók (6 darab)

1 kg jó minőségű, savanykás alma
5 dkg nádcukor
1 kávéskanál őrölt fahéj
5 dkg olvasztott vaj
1 citrom leve
csipet só
6 normál palacsinta

A sütőt előmelegítjük 200C fokra. Az almát meghámozzuk, kimagozzuk, felkockázzuk. Egy nagy jénaiba, vagy tepsibe szórjuk. Meghintjük a nádcukorral, a fahéjjal, összeforgatjuk, majd meglocsoljuk az olvasztott vajjal és a citromlével. Hozzáadjuk a csipet sót. Összekeverjük. Először 15 percig sütjük, amíg az alma nagyjából megpuhul, ekkor grillfokozatra vesszük a sütőt, és így sütjük tovább kb. 15 percig, amíg az alma karamellizálódik és megpirul. A pontos sütési idő az alma fajtájától is függ. Botmixerrel teljesen simára pürésítjük. 1 kg almából kb. 40 dkg almakrém lesz. Megtöltjük a palacsintákat, és összehajtogatjuk. Megszórjuk porcukorral, de kínálhatjuk vaníliasodóval, vagy sűrű tejszínnel is.