szerda, július 29, 2009

Vegyesen

Vaníliás-citromos tart pár héttel ezelőtt céges party-ra
Jövök, megyek, rohanok magam után, közben annyi élmény és információ ér, jó lenne, ha néha le lehetne ülni, hogy az ember csak strukturálja a fejében a dolgokat. Néhány felfedezés az utóbbi hetekből:

Szaporodnak a jó konyhás boltok (örülünk), én éppen a
Kitchen Factory új üzletét fedeztem fel a Westend-ben. Elsősorban profi késeket, edényeket árulnak, de az óbudai nagy üzletükben óriási választék mindenből, a terrine edénytől a canelé formáig. Fűszeres Eszter egy másik szuper boltról, a Pozsonyi úti Kookta-ról tudósít.
Apropó, Fűszeres. Legújabb kedvencem a szintén Pozsonyi úti „A sarki fűszeres” bolt és kávézó. Az utóbbi idők egyik leghangulatosabban kialakított kis kávézója, mondjuk ilyen elhelyezkedési és építészeti adottságból csak ki kellett hozni a maximumot, de ez tökéletesen sikerült. Picike kis gourmet üzlet, a teraszon hangulatos kávézó. Abszolút környékbeli, nekem kicsit New York, szombat reggel kutyás, babakocsis apukától laptopos managerig mindenki kávézik (és jó a kávé). Egész jó kis gasztro-negyed lesz végül, már csak egy jó étterem kéne.
Az Odeon moziban „Étel, Ital, Film, Zene gasztrovizuális hétvége” lesz, mindenféle érdekes programokkal: gasztrofilmek, beszélgetés a Slow Food mozgalomról, gasztrobloggerek. Én sajnos nem tudok menni, de megpróbálok este benézni. Szombaton 21.00-kor José Luis López-Linares: A csirke, a hal és a királyrák című filmjét vetítik, aki annak idején a mozikban kihagyta, most bepótolhatja. Anno “gasztronómiai thrillerként” futott, valójában dokumentumfilm, a Bocuse D’Or szakácsverseny 2006-os spanyol versenyzőjének, Jesus Almagró felkészüléséről szól. Szuper érdekes film, a főszereplő nagyon szerethető. (Anno, amikor a film bemutatójára , ill. az Év Étterme díjátadó gálára érkezett Budapestre, volt szerencsém vele vacsorázni, élőben még helyesebb.)

Nemcsak spanyol, hanem magyar szakácsok (ill. tanoncok) megpróbáltatásait is nyomon követhetjük. Nagyon jó, hogy az ilyen blogok száma is nő. Péter Mathias Dahlgren Michelin-
csillagos konyháján tanul, más meg a londoni Le Cordon Bleu-ben. (Itt egyszer összegyűjtöttem a külföldi és magyar blogoló szakácsokat. Kihagytam valakit? Egyet tudok.)
A Bábel-ben remek gourmet vegetáriánus menü, szerintem elsőként a városban. Van benne szarvasgombás-zöldborsós risotto, meg egy nagyon jó sült céklás főétel. Mondjuk, én pluszban rendeltem azért egy tökfőzeléket harcsával, de csak azért, mert a mostani étlapnak az a legjobb étele. Aug.31-ig 30% kedvezmény az összes menüre.
Az Il Cavoletto di Bruxelles az egyik legszebb olasz gasztroblog. Belga-olasz lány írja, csodálatosan fotóz. Még májusban Budapesten járt, érdemes megnézni, az ő szemével milyenek vagyunk. Ízlett neki a lángos, meg a Csalogány tökéletes báránya.

Csalogány nyári szabadságol, de addig is vannak jó ebédek 2000 alatt.

Címkék:


 

 

9 hozzászólás:

Blogger Unknown szerint...

Megnéztem a Budapestről szóló bejegyzést és komolyan büszkeséggel töltött el, hogy magyar vagyok.
Még a piacunk sem tűnt olyan szürkének, mint ahogy azt gondoltam. :-)

Az a csodálatos a dologban, hogy szerintem ő már ezzel az egyetlen "kis" post-tal rengeteget tett a magyar turizmusért. Minden esetre sokak számára vonzóvá tette az országot és ez nagyon jó.

11:31 de.  
Blogger chili&vanilia szerint...

igen, én annak idején májusban lemaradtam erről a szép post-ról (meg olaszul sem beszélek, csak silabizálok:), onnan tudtam róla, hogy a Csalogányban mesélték, hogy már konkrétan mentek olasz vendégek hozzájuk a bárányért ezt lobogtatva

12:04 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Most senki ne ertse felre, nem akarok dicsekedni, de en ott voltam minden fotozason :))) hiszen szemelyesen kisertem a lanyt. Szoval ami kimaradt budapestbol az az en bunom :D

Megerositem, hogy valoban segit a turizmusnak az ilyen, ha csak azt nezzuk, hogy napi 8000 ember olvassa a blogjat. Rengeteg commentet irtak, hogy ezek a kepek utan, szivesen jonnenek ide az emberek, de ezek szerint volt olyan aki meg is tette :))) Mind ezt mondtam is a leanyzonak: "jol valogassa ki a kepeket a posztra, mert nagy a felelosege" :)))

Ami viszont hihetetlen az ez: http://www.cavolettodibruxelles.it/2009/05/budapest#comment-83115
Szerintem nagyon aranyos dolog. Amikor az utcan lefenykepez engem egy japan turista mikozben probalja bevenni az operahazunkat a gepevel, mindig felmerul bennem, hogy kinek a csaladi fotoi kozott fogok kerulni ;) Most bezzeg, egy elo pelda.

Amit a Csaloganyt illeti, majd reszesedest fogok kerni toluk, termeszetesen husba :D

Ezt a blogot egyebkent szoktam olvasgatni, es tetszik. Csak hogy tudd :))

Ciao
Giu

4:44 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Ááá, kedves Giu, már ódákat hallottam Rólad, de örülök, hogy itt vagy!én sajnos nem tudok annyira olaszul, hogy mindent értsek,amit Sigrid írt, de (Balázstól) tudom, hogy Te kísérted. megkérhetnélek, hogy küldj nekem egy e-mailt a chiliesvanilia@gmail.com címre, szeretnék valamit kérdezni. Zsófi

5:05 du.  
Anonymous ribizli szerint...

Örülök, hogy egy étterem rájött, vegetáriánusok is vannak :), viszont szerintem a céklának nem most van szezonja. Azért lehet, hogy kipróbáljuk majd.

5:24 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

tudtam, hogy lesz, aki értékeli ezt a hírt:)én nagyon szeretem ezt a nyári zsenge céklát

5:26 du.  
Anonymous zölderdő szerint...

most van nyári cékla, én is szeretem. És vega menü, éljen, éljen, éljen!!!

9:02 du.  
Blogger peter_h_hungary szerint...

Még egy blogolót érdekes lehet olvasni a "másik oldalról", a molekuláris gasztronómia világából:
http://www.madridlab.net/melonas/
járt is nálunk, tartott egy kis bemutatót.

6:40 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Kedves Zsófi,
köszi a tippet a Kooktát illetőleg...10 000 Ft-om bánta ezt a posztot:-)))ha már pozsonyi út, akkor Szeráj, ahol pedig joghurtos padlizsán...amit szintén neked köszönhetek:-) volt végre spenót is, de maradok a padlizsánnál, az valami állati!
Üdv,
Ányez

10:02 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal