péntek, december 19, 2008

Mostan színes tintákról álmodom

Kissé lelassultam, pont itt az év végi hajrában, elnézést. Tegnapra pl. ezeket a zöldségmártogatós kencéket gyártottam, nem kis tételben (7kg-ot egész pontosan), a WAMP karácsonyi party-jára (vasárnap, dec. 21-én lesz egyébként karácsonyi Wamp a Gödörben) A feladat: design-os ételekben kellett gondolkodnom, (de úgy, hogy nem az ételeké a főszerep, csak falatok legyenek). A lehetőségek nagyjából adottak voltak, így került a választás a zöldségekre és mártogatósaikra.

Virtuóz zöldségfaragó készített rengeteg látványos zöldség falatot (volt pöttyös retek, csíkos uborka, levélformájú cukkini, stb.), ezekhez készültek a dip-ek. Plusz ráadás volt, hogy tudtam, hogy design tálkákban lehet majd tálalni, de előzetesen csak virtuálisan volt módom megnézni ezeket. Annál boldogabb voltam, amikor élőben megláttam Lubloy Zoltán gyönyörű porcelán party készletét, amelyet mintha a színes kencékre szabtak volna (mint ahogy tényleg), hát, élmény volt ezekben tálalni.

Hab a tortán, hogy tányér helyett műanyag festékpaletta formájú tálkákon lehetett fogyasztani, (ami onnan jött, hogy amikor elkészültek a kencék, tudósítottam, hogy olyan színesek, és úgy néznek ki, mintha temperafesték lenne, simán el tudnám képzelni palettán). Készültek fotók is, remélem, tudok szerezni, és akkor meg tudom mutatni, nagyon látványos volt.

Pink: tormás céklamártogatós
Összetevők: sült cékla, tejföl, tejszín, citromlé, olívaolaj, só, bors, frissen reszelt torma

Sárga: kurkumás fehérrépapüré
Összetevők: fehérrépa (alaplében megpárolva), kurkuma, tejszín, vaj, só, bors

Rozsdabarna: diós sült paprikakrém (muhammara)
Összetevők: sült, lehéjazott kaliforniai paprika, dió, olívaolaj, citromlé, gránátalmasűrítmény, fokhagyma, őrölt római kömény (nálam egy kevés raz el hanout fűszerkeverék is)

Zöld: parmezános-spenótos
Összetevők: natúr krémsajt (vagy vajkrém), tejszín, reszelt parmezán, blansírozott spenót és petrezselyem, fokhagyma, szerecsendió


PS. Igen, érzem a köz nyomását, és ezennel megígérem, hogy ajánlok karácsonyi menüt nagyon hamarosan:) addig is gyorsan belinkelem a libamáj-terrine receptjét, mert elbújik, és sokan kérik.

Címkék: , ,


 

 

4 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

De jó színek! Épp nézegettem az ételfestékeket a bolti polcon. Persze, mert idáig nem terjedt a fantáziám :-(

:-))

7:08 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Jujj de jó, hogy megerősitetted a sejtésem a vasárnapi Wamp-ot illetően.

Én ott leszek.

A képeket pedig várjuk nagyon. :-)

Lizi

11:01 de.  
Blogger Pirikenagyi szerint...

Legszebb a sárga!

7:09 du.  
Blogger Mester Borbála szerint...

...és az ízük is mennyei volt!:-)

10:39 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal