hétfő, szeptember 29, 2008

A konyha felújítása&Gepetto

Az első beszélgetésre január elején került sor. A konyha június végére készült el, napra pontosan akkorra, amikorra szerettem volna. Nagyjából egy időben azzal, amikor meghoztam a döntést, hogy hazaköltözöm, némi mérlegelést követően azt is elhatároztam, hogy belevágok egy komolyabb konyhaprojektbe. Ráadásul úgy, hogy mire hazaérek, elkészüljön (azaz az egészet kintről fogom menedzselni). A Gepetto-t úgy találtam, teljesen véletlenül, hogy gyakran sétáltam el a Katona József utcai stúdiójuk előtt, mindig belestem, és a mintakonyhájukat nagyon közelinek éreztem ahhoz, ami az én álmaimban megjelent. Nem ismertem őket, nem tudtam, egyáltalán van-e annak realitása (főleg anyagi), hogy velük dolgozzak (volt). Körbekérdezősködtem, kiderült, hogy nagyon sikeresek és nevesek a szakmában (pláne elbizonytalanodtam, hogy fel merjem-e őket egyáltalán hívni). Vettem egy nagy levegőt, bementem, és elmondtam, hogy miben gondolkozom. Az első –ismerkedő –találkozás majdnem két óráig tartott. Nagyon tetszett, hogy elmondták, hogy ha van jól dolgozó, saját asztalosom, akkor nyugodtam vele is kiviteleztethetem- ők átadják neki a terveket, szükség esetén konzultálnak is vele. (persze, mire a munka közepére jutottunk, már biztos voltam benne, hogy amennyiben a saját anyagi limitemen belül van az ajánlat, akkor velük szeretném kiviteleztetni, így is lett.)

Amikor következő alkalommal jártam itthon, a felmérés következett, majd elkezdtek özönleni az e-mailemre a látványtervek. Emlékeim szerint az elsőre valami ilyesmi volt a reakcióm: „ Hú, azt hiszem, ez nem én vagyok. Ennél nőiesebbet szeretnék, nem ennyire brókereset…..” (utólag visszanézve, pont úgy néz ki a konyha, mint azon a bizonyos a legelső terven, de egyáltalán nem brókeres.. Rengeteget segített az a kérdőív, amelyet kértem, hogy állítsanak össze, amely mentén tudatosan végig tudtam gondolni az elképzeléseimet. (milyen legyen a stílusa (modern), hangulata (nőies), színei (vanília!), mi lesz a funkciója (sok főzés), mi az, amit semmiképpen nem szeretnék (üveg), hogy legyen benne, mi az, amit mindenképpen (fűszerpolc), szeretem-e, ha elől vannak tárgyak (nem), vagy szekrényben legyen minden, stb., stb.)

Abban teljesen biztos voltam, hogy ez egy főzőkonyha lesz (meglepő:)), és mindent a ennek a funkciónak szeretnék alárendelni. Ennek átgondolásához leginkább az a módszer működött, hogy konkrétan a főzésem mentén gondoltam végig a különböző elemeket – mit honnan veszek elő, merre fordulok, milyen eszközöket használok naponta, milyeneket csak mondjuk hetente. Mire ezek végére értem, nagyon pontosan tudtam, mit akarok, ez pedig nagyon sokat lendített a munkán. Számos nehéz döntést kellett hozni, de ezeket jelentős mértékben megkönnyítette, hogy a tervező mindig több kész (anyagi és egyéb) opcióval állt elő, így nekem csak választanom kellett.

Az egyetlen dolog, amivel kissé félrenyúltam, az a munkalap –amely egy gránit- és akrilőrlemény anyagból készült –gyönyörű, mutatós, de főzésre nem igazán alkalmas, annyira érzékeny, ezt nem ajánlanám másoknak.

Nagyon jól sikerült viszont a konyha központi főszereplője –nálam ez egy nagy fűszerpolc, amelyen a rengeteg fűszeremet tartom. A tégely beszerzése külön történet, egyáltalán nem is olyan egyszerű, mint ahogy gondoltam (legyen jól zárható, megfelelő méretű, ki is nézzen valahogy). Végül ilyesmire esett a választásom.

A Gepetto csapatával azért volt nagyon jó dolgozni, mert mindig ténylegesen az én személyes igényeimre reagáltak, és azokat azonnal tervbe öntötték, soha nem kellett semmiben felesleges köröket futni. Mindezt ráadásul végig pontosan és megbízhatóan, ráadásul jó hangulatban tették, olyan volt, mintha egy más földrészen lennénk. A végeredménnyel pedig nagyon elégedett vagyok, minden egyes nap, amikor belépek a konyhámba, örömmel tölt el a látványa. Ja, és elég sok főzés is folyik benne, a strapát egyelőre remekül bírja :)

Gepetto
1137 Budapest
Katona József u. 15
Tel: 270-0107





Címkék: , ,


 

 

28 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Gratulálok a szép új konyhához, biztosan öröm lesz benne főzni!
Szeretettel
Sunny_Days

1:26 de.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Köszönöm szépen, már kezdem elég intenzíven belakni:)

1:30 de.  
Blogger Bombadil Toma szerint...

gratulálok!! nem kis bátorság volt a távolból menedzselni a dolgot :))
a képeken a végeredmény látható?

1:42 de.  
Blogger Fűszeres Eszter szerint...

Bent a sarokban gyúrsz?
Nagyon szép, és az a polc valóban szuper!
Sok kis japán elférne benne ;-)

6:52 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Nagyon szép és praktikus! Gratulálok hozzá!!!

7:34 de.  
Blogger kisrumpf szerint...

El tudom képzelni, milyen boldoggá tesz ez a konyha! (Ha nekem egyszer ilyen magasan lehetne a sütőm, odaverném a popsimat a földhöz...)

10:38 de.  
Blogger "saját levében" szerint...

A "főzőkonyhán" kívül milyen konyhát ajánlottak még?

1:29 du.  
Blogger arabeszk szerint...

És mekkora árkedvezményt kaptál tőlük ezért a bejegyzésért?

2:43 du.  
Blogger Fűszeres Eszter szerint...

Saját levében, én évekig tereztem konyhát, és sokan nem főző konyhát kérnek:
Szinte soha nem főznek, de mondjuk amerikai konyhás a nappali, szeretnék, ha rettentő szép lenne, de a praktikusság nem szempont.

2:52 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

re:főzőkonyha -ez az én terminológiám, csak mert szerintem van pl. evőkonyha, vagy design-konyha, ahol mondjuk a főzés annyiban merül ki, hogy kibontják a megrendelt ételt.

arabeszk - huhúú, ne tudd meg! hatalmas árkedvezményt. kvázi lett egy ingyen konyhám, mert hát, természetesen, erre ment ki az egész.

2:54 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

köszi, Eszter, pont keresztbe írtunk:)

2:55 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

C&V! Nagyon szép konyhád lett! Az a két sütönek kinézö dolog a tényleg két sütö vagy az egyik mondjuk mikro/gözös sütö/akármi? A jobb oldali alatt az egy melegítöfiók? Mert ha melegítöfíók, akkor irigykedem :-))

5:27 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Kedves C&V!

Tudom, hogy ez nem egy lakberendező blog, de én még órákig tudtam volna olvasni arról, milyen egy szuper "szakács" főzőkonyhája, úgy mint sorrend, tárolóhely mennyisége, munkafelület, gépek, stb. Persze még 10x ennyi fotó jöhetett volna:)

És ezek alapján te a nappaliban/étkezőben evést kedveled? Meg a tálalót? Mert annyi gyönyörű edény van a képeiden, hogy azért azokat biztosan nem dugod mind a szekrényajtók mögé? De az eredmény gyönyörű - és azok a lámpák!

Sok örömet hozzá:

A.

6:14 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Egyetértek A-val, én is kíváncsi lennék a részletekre, praktikus tippekre. Érdekes, így ismeretlenül hozzád egy franciás konyhát képzeltem volna, ahol százávallógnak a fûszernövények és az edények. Persze a meglévô is lenyûgözô, nagyon szép a vanília szán. Miért nem szereted, ha elôl vannak a cuccok?

8:13 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Hű, annyi e-mailt kaptam, amiben konkrétumokról érdeklődtök (nem gondoltam, hogy ilyen részletességgel érdekelne bárkit is..), hogy lesz még egy poszt, amiben összegzem a konkrét, praktikus tapasztalataimat, és akkor megválaszolok mindent.
Fél éven át állandóan ezzel foglalkoztam, gondolhatjátok, hogy bármennyit tudok róla beszélni:)
köszönöm szépen!

10:23 du.  
Blogger kisrumpf szerint...

A gépek engem is érdekelnének. Valamint hogy mi alapján rendezted el a dolgokat, mi került felülre, mi került alulra... Írj le mindent, sosem tudhatod, miből tanulhatunk!

11:57 du.  
Blogger hallohallo szerint...

nekem is borzasztóan tetszik, és engem is borzasztóan érdekel!
és csak úgy suttogva, nagyon irigykedem, az iciri-piciri konyhámat ugyan nagyon szeretem, és egy hegyoldalra látok főzés közben (imádom). viszont az én konyhám, amellett, hogy nagyon pici, egyben főzőkonyha, étkező, kamra és előszoba, valamint a pintyeim is itt laknak. ezt így egyben. :S
szerintem minden praktikus tipp, amit leírsz, másnak - pl nekem :) - is hasznosítható.

11:59 de.  
Blogger Pomme Pomme szerint...

Gratulálok az új konyhához! Főzz benne finomakat, és oszd meg velünk! :)

2:24 du.  
Blogger lúdanyó szerint...

Engem konkrétan érdekelnének a fűszertartóid. Az "ilyesmi" azt jelenti, hogy ilyen Fackelmann tartókat vettél?

8:21 du.  
Blogger VKOrsi szerint...

de jó, épp konyhatervezőt keresek :D :D :D
mindenképp benézek hozzájuk :)

van egy sk tervem, az nagyon hasonlít a te konyhádhoz!

9:45 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Màr vagy 3 napja kommentàlnèk,de rengeteg a dolgom,mert ezen a hèten kell megèrkezzen az ùj konyhànk!!!'En sokkal gyorsabban dontottem,de remèlem jòl,azèrt a kovetkezo dolgokra kìvàncsi lennèk:
1;Gepetto Mester mièrt nem figyelmeztetett,hogy a kivàlasztott munkalap fozèsre-kènyes?
2;'En a praktikum szempontjàbòl,az alsò szekrènysort fiòkosra terveztem.A tiedre csak tippelek,mert làtom tokèletesen(bàr nagyon szèpek a fotòk).
Csatlakozom a tobbiekhez,ìrjàl rèszletesen a rèszletekrol is.Feltehetnèl mèg tobb fotòt.
Nagyon tetszik a vilàgìtàs meg egyèbkènt a konyha hangulata.A szìne is,de èn nem mertem ilyen vilàgosat vàlasztani a gyermek ès a tisztogatàs miatt.

10:32 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Ja ès tovàbbi jò konyhabelakàst kìvànok."Udv:Zsu

10:35 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

nagyon szép a konyhád, gratulálok!

fél évig laktam olyan lakásban, ahol a konyha ilyen átgondoltan volt összerakva. főzés közben minden irányba egy-egy lépést kellett lépnem és mindent elértem. fantasztikus volt. előtte nem tudtam, hogy ez ennyire sokat számít a mindennapokban.

Legyen benne neked is sok örömöd!

Helga

8:04 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Köszönöm,köszönöm. azt hiszem, csak hétvégén fogom tudni nyugiban összeszedni a gondolataimat, igyekszem!

11:57 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Gyönyörű! Gratulálok!!!
Adri

3:27 du.  
Blogger Zsófi szerint...

Még egy kérdés a listàra: az a fekete valami a fehér "szigeten" az egy teppan grill? Vágódeszka? Vagy valami egészen más?

11:43 du.  
Blogger Babi néni szerint...

Régen olvaslak, gratulálok a szép konyhádhoz.

Magam is újat tervezek, de elakadtam a konyhapultnál (csempe), mert nálunk fontos, hogy strapabíró legyen és a csempe azért karcolódik, meg nem tudom, mit tesz a forró lábasra. :o)

5:18 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Gratula a konyhához! Én is (mini) konyhatervezés előtt állok. Mit javasolnál konyhapultnak? Köszi!

Emese

11:36 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal