hétfő, május 14, 2007

Interim macaron jelentés

Ez még csak a csalás. Mármint, igazi (hajjaj!) macaronok ezek, de még sajnos nem a sajátjaim. Ugyan én csináltam őket, de tanári felügyelettel – egy tanfolyamon próbáltam meg ellesni a trükköket, amelyek segítségével megspórolhatok néhány adag mandulás ragacsot, kőkemény habcsókot, esetleg szétterült korongocskákat, valamint jónéhány frusztráló kudarcot. A séf állítólag a Ladurée-nél is volt gyakorlaton, úgyhogy tudja a technikát. Néhány első gondolat:

- Sajnos igen, nagyon nagy ügy. Iszonyú nehéz.
- Technika, technika, technika
- Macera, ideg, izgalom
- Nagy teljesítményű robotgép, profi sütő attól tartok nem mellékes szempont
- A legnehezebb a habzsák technika

Persze minden megéri, az eredmény kárpótol. Amint (ha egyáltalán ez házilag lehetséges) tökéletesen megy, meg fogom osztani.

PS. Az újévi fogadalmaimból három már félig abszolválva, de egyikkel sem vagyok elégedett. Azt hiszem, jól beleválasztottam.

Címkék:


 

 

3 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Próbáltam megtudni gugli barátunk segítségével, milyen is az a macaron -magyarul-, ezt találtam:
pasztellszínű, ropogós, kerek habcsókféle tojáshabból és mandulából.
Ez fedi a valóságot?

5:56 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

gyerekkoromban legnagyobb kedvencem volt a makron a béke szálló cukrászdájában, ráadásul eszméletlen finom fekete csokoládékrémmel volt megtöltve.
gratula!! :)

8:27 de.  
Blogger chili&vanilia szerint...

pamina,hát, nagyjából fedi, de ennél a leírásnál picit durvábban jó. Habcsóknak tűnik kívülről, de olyan ragacsos belülről. A "massza" hozzávalója valóban mandula, tojásfehérje és cukor. A kettő között meg valami tömény krém, pl. csokoládé, karamell, citrom,stb.

10:52 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal