szerda, november 22, 2006

Sütőtök receptek

Hálaadásnapi mammut-pulyka helyett inkább pár jó sütőtökös receptet gyűjtöttem össze:

Johanna-nál (The Passionate Cook) remek tökös cuccok, pl.:
Vega sütőtökös töltött pie (Leites Culinaria)

A sütőtökös édességeket egyáltalán nem szeretem, de ezt a diós, vörösáfonyás, sütőtökös süteményt (Petra, Chili und Ciabatta) nagyon szeretném kipróbálni

Nálam tavaly:
Sült sütőtök krémleves
A képen pedig a Nők Lapja Cafe-nak írt sütőtökös-zsályás csirkenyárs.

Címkék:


 

 

10 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Szia Chili!
Azért ezt a tökös süteményt a még egyszer gondold meg :-) Nem mintha nem lenne finom, mert igen jó ízü, de inkább leírnám a tapasztalataimat. Bár lehet, te jobban veszed az akadályokat, mint én vettem...
- dióval is jó, ugyanis nem kaptam pekándiót
- elörelátóan nem kivehetö aljú formát választottam, ez igen jó döntésnek bizonyult
- a vaj rengeteg a barna cukorhoz képest, ebböl sose lesz egynemü massza
- a tepsiben a cukor kb. fele nem olvadt el, hanem egyszerüen a tepsi alján maradt, egy része meg ugyan ráragadt az áfonyára, de kristályos maradt, úgyhogy nekem is be kellett vetnem a grill-trükköt
- a tészta szépen felszívta a vajat, úgyhogy elég nehéz lett (olyan "szalonnás")
- a tésztában lévö cukrot is soknak találtam, csak 15 dkg-ot vettem végül
Bottom line: legközelebb megcsinálnám a tésztát a dió egy részével, kapcsos formába tölteném és simán rászórnám a tözegáfonyát meg a többi diót.
Üdv, PartizánOrsi

11:50 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Az én kedvencem a sütőtökös tészta, jó szívvel ajánlva a sorba:
nyers vagy sült tököt kis kockára vágni, kevés olajon koriandermagot pirítani, majd rá a tökkocka, só, kevés folyadék szükség szerint, és ízlés szerinti puhaságúra párolni-pirongatni, majd főtt tésztára (penne a legjobb) tenni. Lehet némi dinsztelt hagymát is tenni a tökhöz, a lényeg viszont a koriander, szerintem zseniális.

1:49 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Nekem még mindig az ötfűszeres sütőtök a kedvencem.És a fiamnak is.Méééég sütőtökös recepteket nekünk ide.Imádjuk a törpével.Tippeket várok,mivel lehet fűszerezni sütőtök kockákat köretnek,hústipustól függően.Sokszor csinálom meg az ötfűszeres sütőtököt husi mellé,mert így bébiétellel sem kell bajlódnom,ehet velünk a kölök.Csak sokmindenhez nem illik.

Ja:és nagyon jó lenne valami Chillis-mézes sütőtök köret,a csirkehúsokhoz,szerintem isteni finom lenne.A fűszerekkel eléggé hadilábon vagyok,a nagy klasszikusokon kívül nem tudom,mi mihez illik.Szóval,ha valakinek vannak bevált tökfűszerei,akkor pls ossza meg ;)

3:48 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Anonymus:a magyar vajok nagyon sz*rok,nekem Ron Kalenuick-féle szakácskönyvem van,többször megjártam vele,mert vajjal a receptek pocsékak lettek-ellenben margarinnal működik ;) .Szerintem próbáld meg azzal.Az a baj (szerintem) ,hogy nálunk nem rendes vaj van,hanem teavaj,talán.A Plus-os vaj,az aranyszínű csomagolásban (általában azzal van az általad leírt probléma) pedig igen távol áll a vaj fogalmától,azzal még a saját nagyim ténylegesen vajra írt,többszörösen bizonyított pogácsa receptjei is ehetetlen szalonnás trutymók lesznek.

4:39 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Ribizli, asszem ezt sürgősen meg kell csinálnom, kis fokhagymával, chilivel, jujj.Köszi.
Orsi, köszi, hogy szólsz, jó tudni.
Gia, igen, a vaj az nagyon is lehet, otthon tényleg más.

5:39 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Szerintem a chili nem megy a korianderrel, de ízlésről ugye nem vitatkozunk. :)
Egyébként azt hiszem, Jamie Oliver volt az ötletadó, ő valami töltött tésztát csinált tökkel és hasonló fűszerezéssel. Gyanús, hogy zsályával is szuper lehet!

2:53 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Gia: köszönöm a vaj-infót, de nem Magyarországon élek :-) persze ettöl még lehet, hogy az itteni vaj is ludas a dologban.
Üdv, PartizánOrsi

11:05 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Megvalósitott ötletemet mesélem el:TÚRÓVAL TÖLTÖTT SÜTŐTÖK.2 db megmosott,félbevágott,magházától megtisztitott kb.2o centis sütőtököt töltöttem meg túróval.(1/2kg túró,citromhéj és citromlé,vanilia,cukor,tojás)A tölteléket ráhalmoztam a tökre és cseréptepsiben megsütöttem.Melegen is de különösen hidegen nagyon nagy sikere volt.Tiszta szivemből ajánlom,gyors és finom,laktató.

11:25 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Köszönjük, ez nagyon jól hangzik!

11:56 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Szia Chili!
Nagy rajongója vagyok a receptjeidnek! Nagyon szeretem a sütőtököt, itt is remek ötleteket kaptam :)))
Szeretném megosztani veletek az egyik kedvenc sütőtökös receptemet, amit sült csirkével és krumplipürével szoktunk fogyasztani. A három együtt fantasztikus!
A sütőtököt kockákra vágom megsózom, olívaolajjal meglocsolom, majd apróra vágott fokhagymával, rozmaringgal és babérlevéllel szórom meg. Vagy fóliába csomagolva sütöm, vagy jénaiban, lefedve. A saját levében párolódik és ezektől a fűszerekkel csodás, pikáns ízt kap (egyszer kihagytam a babérlevelet és nem is értem el a várt hatást, szóval érdemes beletenni:)
Üdv mindenkinek :)))
Betti

8:27 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal