vasárnap, augusztus 06, 2006

Csicseriborsó saláta chermoula öntettel

Bemutatom aktuális kedvencemet, a hét receptjét. Néhány hónapja elvégeztem egy közel-keleti főzőtanfolyamot, amelynek egyik nagy felfedezése volt a chermoula, ez a hihetetlenül változatosan használható, friss korianderre és fokhagymára épülő, intenzív, friss ízű marokkói fűszerpác. A hagyományos fűszerkeverékre annyi recept, ahány szakács, mindenki más-más hozzávalókra és arányokra esküszik, én is kikísérleteztem magamnak, ahogy tetszik. Marokkóban elsősorban halat pácolnak vele, de készítenek vele sülteket, zöldségeket, salátákat.

A tanfolyamon sült padlizsánra kenve kóstoltuk, úgy is zseniális. Ezen kívül össze lehet forgatni sült, vagy főtt krumplival, vagy rá lehet kanalazni grillezett csirkemellre. Csekkoltam, hogy a közel-keleti konyha istennője, Claudia Roden Arabesque c. könyvében van-e valami izgalmas recept, naná, hogy van: tengeri hal darabokat köményes lisztbe forgat, kisüt, majd ráönti a chermoula szószt. Kipróbáltatik. Nálam pedig most csicseriborsóval készült, repertoárba felvéve, isteni. A csicseriborsót (konzerv volt, türelem nem–rendesek csinálják nem konzervből..) olívaolajon picit átpirítottam, hozzáadtam pár szem paradicsomot (megszállottak: hámozva, magozva, kockázva, nem megszállottak: csak úgy kockázva), majd átforgattam a szósszal. Hölgyeknek önmagában megállja a helyét, uraknak produkálnék hozzá valami húst.

Kapcsolódó: A Kispad vendégeként arról elmélkedem, hogy miért utálják annyian a koriandert.

Recept

Hozzávalók (4 adag)

2 doboz csicseriborsó, lecsöpögtetve
4 szem paradicsom, kockázva

Chermoula:

1 csokor petrezselyem (aprítva kb. 4 púpos ek, vagy 3dkg)
1 csokor koriander (aprítva kb. 4 púpos ek, vagy 3dkg)
1-2 nagy gerezd fokhagyma aprítva (vagy ízlés szerint amennyit nem szégyenlünk)
fél citrom leve
bő ½ dl olívaolaj
1 púpos tk pirospaprika
1 púpos tk őrölt kömény
1kk só, fehérbors
opcionális: csipet őrölt chili, vagy friss chilipaprika

A fűszerszószhoz felaprítom a petrezselymet, a koriandert és a fokhagymát. Összekeverem a fűszerekkel, majd ráöntöm a citromlevet és az olívaolajat. A csicseriborsót lecsöpögtetem, minimális olívaolajon átforgatom, hogy átforrósodjon, és picit megpiruljon. A paradicsomokról egy percre forró vízbe dobom, lehúzom a héjukat, magjukat kiskanállal eltávolítom, és felkockázom. Hozzáadom a csicseriborsóhoz. Ráöntöm a fűszerkeveréket és jól átforgatom. Pitával önálló ételként, vagy köretként tálalom.

Címkék: ,


 

 

8 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Írtam a kispadra kommentet a korianderről. Chermoulát feltétlenül kipróbálom, közel-keletileg amúgy is művelődnöm kell. Egyébként a koriander nálam elég finnyás bír lenni, az összes többi fűszernövényemmel ellentétben nem marad meg. A hálatlan dög, pedig én igazán bírom...

12:05 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

nálam is a koriander dőlt ki először.az összes többi még vígan tűrte a körülményeket, mikor ő már feladta...
Kata

8:51 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

koriandert en se birom eletben tartani, se bent, se kint, az egyetlen, amelyik fuszerrel igazibol nem birok, szal chilinek masfele lehet az erkelye, mint errefele:) na de a lenyeges kerdes chilihez, h nekem ennyi petrezselyemtol elmegy a kedvem, de ma kaptam friss koriandert es rogton vettem melle csicseriborsot, szted helyettesitsem vmivel a petrezselymet vagy hagyjam el siman?

8:43 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Óó,félreértés -nálam sem él meg erkélyen a koriander, sőt semmilyen fűszernövény, minden próbálkozás eddig kudarcba fulladt..
roll.szerintem nagyon jó bele a petrezselyem, de ha nem szereted,egyszerűen hagyd el, más lesz, de biztos úgy is jó

9:00 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Isteni jó étel ez, köszönjük szépen a receptet. (és a kispadon vendégmunkásságot is, mert így jutottunk el ide)
Kevésnek találva az árva, pici paradicsomokat egy aranyfácán konzervet is hozzátettünk és nem bántuk meg. :)
Ha lesz augusztus végén "igazi" szétrepedős órásparadicsom - újra kipróbáljuk a receptet.
Még egyszer köszönöm, az étel nagyon addiktív.

11:31 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Az őrölt kömény persze római kömény. Az egyik legjobb arab fűszer.

10:20 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Tegnap este megcsináltam ezt a salátát. Nem konzerv csicseriborsóból, hanem két órán át főzöttből. Kicsit féltem, hogy milyen íze lesz, mert el sem tudtam képzelni, de a végeredmény isteni lett (a párom szerint is). Legközelebb köretnek fogom csinálni majd valamihez. Biztos sikerem lesz vele.

10:57 de.  
Anonymous maitai szerint...

Nekem olyan chermoula-receptem van, hogy melegíteni kell kicsit, mielőtt pácolásra használnád. Halat szoktam vele megkenni és serpenyőben kisütni.

1:43 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal